La directora d’aquesta escola de noves oportunitats va explicar la seva dilatada experiència de més de 15 anys i va fer una crida a repensar el model d’estudis reglats per tenir més en compte les necessitats de cada alumne

 

Van participar en l’acte unes vuitanta persones, bàsicament nous docents que arriben a les aules a Salt, mestres i professors que s’han jubilat i equips directius

 _____________________________________________________________________________

L’experiència de més de quinze anys de l’escola de noves oportunitats de la Fundació El Llindar, situada al Baix Llobregat, va capitalitzar l’acte d’inauguració de curs escolar 2024/2025 al municipi de Salt. La directora general de la Fundació El Llindar, Begonya Gasch, va ser la ponent de l’acte i durant la seva intervenció va posar en dubte el model actual d’estudis reglats i va assenyalar que “cal deixar de banda protocols i currículums amb determinats alumnes per mirar més cap a la subjectivitat, veure quines necessitats com a persones tenen aquests estudiants perquè trobin el seu lloc a la vida”.

En aquesta línia, Gasch va afirmar que “l’actual model d’escola és hermètica i ortopèdica i acaba centrifugant molts alumnes”. Per això, des de la Fundació El Llindar tenen com a objectiu que l’escola sigui un lloc de vida, on se’ls escolti i puguin descobrir què els motiva per seguir el seu periple vital i saber inculcar-los el desig d’aprendre sigui a l’àmbit que sigui”.

L’acte, que finalment es va realitzar a l’auditori de la Coma Cros per la previsió de pluja que hi havia, va començar amb la benvinguda del regidor d’Educació de Salt, Adrià Martín, que va apuntar el compromís del govern municipal per”impulsar una escola de noves oportunitats al municipi” i per aquest motiu es va escollir conèixer de primera mà l’evolució de la Fundació El Llindar. En aquesta línia, va recordar que el curs ha començat sense incidències i amb algunes millores “com la implantació del servei d’acollida matinal a totes les escoles del municipi” i va reconèixer que “sempre cal continuar treballant en la reversió de la segregació escolar, seguir implementar l’acordat al Pacte de Ciutat i agilitzar els tràmits per a la construcció del nou edifici de l’institut Salvador Sunyer.

Des de l’àrea d’Educació de l’Ajuntament de Sal també es va aprofitar per presentar les propostes formatives que hi haurà al llarg del curs que serà oberts als docents de les escoles i insituts de Salt.

En el transcurs de l’acte també es van fer entrega d’un obsequi als vuit mestres i professors de les escoles i instituts de Salt que s’han jubilat al llarg del curs passat. De fet, en el discurs que va tancar la cerimònia, fet per l’alcalde de Salt, Jordi Viñas, va lloar “la tasca al llarg d’anys d’aquest professorat que ara s’ha jubilat”, així mateix com va encoratjar “als nous docents que tindreu a les vostres aules les futures generacions del nostre poble, per això des del consistori fem aquest acte senzill i important perquè noteu des del primer moment l’escalf en la vostra tasca educativa”. Viñas també va agrair la complicitat amb què ha comptat el municipi de l’encara director territorial d’Educació, Adam Manyé, que era present a l’acte d’arhi, “amb qui hem treballat amb complicitat per garantir una mirada generosa cap al municipi de Salt que esperem que es mantingui amb el nou govern de la Generalitat, perquè com a municipi necessitem aquesta complicitat per abordar els reptes educatius que tenim com a poble”.