
La mentoria social del Projecte Rossinyol impulsada per la UdG es consolida a Salt
Aquest dijous 26 de maig s’ha celebrat l’acte final d’aquest curs 21-22 on hi han participat nou parelles de mentors i mentorats
El 20-21 ja es va dur a terme una prova pilot de mentoria impulsada pel Fòrum d’Estudiants i les àrees d’Educació i Joventut de l’Ajuntament i que va comptar amb l’assessorament del Projecte Rossinyol
El saló de plens de l’Ajuntament de Salt ha estat la seu aquest dijous 26 de maig de l’acte de cloenda de la mentoria social que el Projecte Rossinyol de la Universitat de Girona (UdG) ha desenvolupat a Salt aquest curs 21-22. Concretament, enguany hi ha participat nou parelles formades pels mentors de la UDG i els seus mentorats provinents de l’alumnat dels instituts saltencs.
L’experiència es va posar en marxa el passat 26 de novembre quan es van conèixer tots els participants, però cal recordar que durant el curs 20-21 ja es va fer una prova pilot de mentoria a Salt, impulsada pel Fòrum d’Estudiants i les àrees d’Educació i Joventut de l’Ajuntament, amb l’assessorament del Projecte Rossinyol.
El Projecte Rossinyol és una proposta de la UdG impulsada fa quinze anys que desenvolupa a diversos municipis i que, a partir del contacte entre mentors universitaris i alumnes d’origen estranger, té com a objectiu millorar la seves competències lingüístiques, les expectatives educatives i, al mateix temps, augmentar el seu coneixement de l’entorn i de la ciutat.
En el cas de Salt, les nou parelles s’han anat trobant setmanalment durant aquests darrers sis mesos i, tal com explica la Jèssica López tècnica responsable del Projecte Rossinyol mentors i mentorats han fet un vincle molt especial en les seves trobades. Han visitat les diferents facultats de la Universitat de Girona, han anat al circ, al Tibidabo entre d’altres activitats i han orientat als mentorats en la presa de decisions de futurs estudis.
Per la seva banda, l’alcalde de Salt, Jordi Viñas, destaca que “els objectius sobre els quals es basa i es va posar en marxa el Projecte Rossinyol enllacen perfectament amb les polítiques educatives, d’inclusió i cohesió que duem a terme a Salt i, per aquest motiu, estem molt contents d’haver pogut continuar consolidant la proposta al municipi durant aquest curs”.
A l’acte de cloenda, a banda de les parelles de mentors i mentorats, també hi han assistit les famílies dels alumnes participants, docents i direccions dels instituts participants, així com el personal tècnic que participa de la proposta.